To, jak Mailhunt funguje, si můžete sami zdarma vyzkoušet. Jak ale používat Mailhunt v akci a s jakými otázkami pomáhají prémiové funkce? Řekli jsme si, že místo popisování funkcí bude lepší, když se společně s vámi podíváme na příklad rovnou z praxe.
E-shop s oblečením chce posílat newslettery
Díky tomu, že máme kolem sebe několik agentur, přijdeme do kontaktu s reálnými poptávkami na různé marketingové strategie, propagační kampaně, tvorbu textů a další online projekty. Ostatně i Mailhunt jsme vytvořili na základě vlastní potřeby monitorovat newslettery konkurence. Tentokrát se na nás obrátil bývalý kolega (nazdar Ráďo), který společně s partnerkou rozjíždí módní e-shop se značkovým oblečením. V době, kdy ve všech reklamních kanálech pálí obrovské peníze Zalando, ABOUT YOU a ZOOT, je to odvážný krok, ale v plánu je nabízet limitované kolekce, méně dostupné značky a zaměřit se také na udržitelnou módu. Což už zní docela zajímavě.
V rámci propagace by se měly zapojit všechny možné online kanály od PPC až po sociální sítě. Radkovi se pochopitelně líbí také e-mailing, který by byl ideální na informování zákazníků o zmíněných limitkách. Určitě ho chce využívat a na webu počítá s formulářem pro sběr leadů, ale jeho znalosti o e-mailovém marketingu končí u toho, že mu do záložky Promoakce v Gmailu denně chodí něco, co si nikdy nerozklikne.
V ten moment přichází na scénu Mailhunt a jeho šikovné funkce, díky kterým se nám podaří zorientovat na trhu. Zjistíme, jak k newsletterům přistupují velké módní e-shopy i menší hráči, jaký používají nástroj a jakým způsobem komunikují s odběrateli. Pojďte se krok za krokem podívat na to, co dokážeme na pár kliků zjistit. To, co se dozvíme, pak využijeme pro náš vlastní e-mailový marketing. Ideálně tak, abychom ho dělali efektivněji a chytřeji.
Začíná lov
To, jak budete při lovu newsletterů postupovat, je čistě na vás. Rozhodně tak nemusíte dodržovat níže zmíněný postup. Chceme si pouze ukázat, jaká data a možnosti má Mailhunt v repertoáru. Je však důležité zmínit, že postup prezentujeme s placeným tarifem PREMIUM, který nabízí všechny dostupné funkce a neomezené zobrazení statistik.
My nejraději začínáme v sekci Odběry, kde si přes vyhledávání rychle najdeme kategorii Móda a oblečení. V době psaní tohoto příspěvku je v kategorii 96 webů.

V detailu kategorie ihned zjistíme, kolik newsletterů posílají módní e-shopy týdně, měsíčně a jaký z nich je absolutně nejaktivnější. Zároveň vidíme, že průměrná čísla nyní rostou, což může být dáno třeba ročním obdobím, kdy s příchodem jara prodejci představují nové kolekce oblečení. Protože přemýšlíme nad strategií pro delší časové úseky, změníme si rozsah dat na POSLEDNÍCH 30 DNÍ a podíváme se na nejoblíbenější čas rozesílky a nejoblíbenější den. Módě podle všeho patří ranní hodiny, ale překvapením je relativně rovnoměrné rozdělení rozesílek do celého týdne, kde s mírným náskokem vede čtvrtek.

O něco níže na nás čeká další zajímavý přehled, kterým je žebříček nejaktivnějších e-shopů (zmíněný ZOOT odběratele rozhodně nešetří), žebříček největších změn v počtu newsletterů a také graf s rozložením nástrojů.

Pokud přemýšlíte nad tím, jestli bude vašim mailům slušet Mailchimp, hned si uděláte představu o tom, kolik internetových obchodů a jak ho využívá. A pokud chceme nástroje poznat ještě detailněji, stačí se mrknout do sekce Nástroje, kde jich čeká několik desítek.
Pojďme sledovat konkurenci
Ve všech webech v kategorii Móda a oblečení máme možnost snadno listovat i vyhledávat. My jsme si vybrali ty, co chceme dlouhodobě odebírat. Mailhunt má tu výhodu, že pro odběr se nemusíte registrovat na stránce e-shopu a zaneřádit si vlastní inbox. Stačí kliknout na tlačítko Odebírat web. A že váš konkurent v nabídce není? Žádný problém, navrhněte ho tlačítkem NAVRHNOUT NOVÝ WEB. Pochopitelně máte možnost podívat se také na detail webu a zjistit přímo jeho čísla a aktivity.

Vybrali jsme celkem 10 webů. V našem výběru nechybí například ABOUT YOU, Answear, Freshlabels, MOHITO, NILA nebo ZOOT. V sekci Statistiky již vidíme statistiky všech odběrů, takže víme, co dělají v newsletterovém marketingu naši konkurenti.

Přímo v sekci Doručené jsou chronologicky seřazeny všechny newslettery (za celé období, nejen od chvíle odběru), které máme možnost procházet, ukládat do oblíbených a komentovat. To se hodí, pokud nás nějaký newsletter zaujme a my si k němu chceme připsat poznámku – třeba něco jako „Tak tohle fakt ne“.

Kdykoliv se nyní do aplikace Mailhunt přihlásíme, ihned máme přehled o tom, co zrovna za newslettery konkurence posílá a jaké jsou její aktivity. Každý jednotlivý newsletter máme možnost si prohlédnout a čerpat z něj inspiraci na výběr produktů, grafický layout nebo zajímavou akci.
Slevy a předměty hrajou hlavní roli
Co si budeme nalhávat, mezi jedny z nejdůležitějších prvků e-mailingu jednoznačně patří poutavé předměty a slevové akce. Nejdříve tak zavítáme do sekce Reporty, abychom zjistili, jak vysoké slevy weby z kategorie Móda a oblečení v průměru poskytují. Máme možnost také zjistit rozdíly v jednotlivých měsících. Zatímco v únoru 2021 byla nejběžnější sleva 30 %, v březnu 2021 je to už jen 20 %.
Tipy pro psaní poutavých předmětů zase získáme v sekci Předměty. Protože nás zajímá, co aktuálně e-shopy posílají, v kalendáři zvolíme období Tento měsíc. Ihned zjistíme, jak vypadá průměrný předmět, jaké fráze se v něm opakují a jak moc oblíbené je například používání CAPS LOCKu či konkrétních emojis.

Díky tomu si hned dokážeme říct, jak by takové předměty mohly vypadat a čemu se chceme sami vyvarovat. Psaní předmětů je ostatně kapitola sama pro sebe a pokud nám nestačí zkoumání odběrů, je fajn mít možnost podívat se na nějaký standard a podle něj se zkusit řídit. Mnoho odesílatelů předměty A/B testuje a dlouhodobě optimalizuje. Prezentovaná data jsou tak výsledkem jejich zkušeností a ladění. Vy od nuly začínat nemusíte.

Za 10 minut víme to, co bychom zjišťovali měsíce
Mailhunt nám během 10 minut umožnil zorientovat se na trhu módních e-shopů, najít odpovědi k základní konfiguraci newsletteru a nastavit proces, jak dlouhodobě monitorovat hromadný e-mailing konkurence zcela bez námahy. Kdybychom chtěli něco takového dělat ručně, zabere nám to reálně měsíce, protože bychom potřebovali nejdříve nasbírat dostatečné množství dat a ty následně analyzovat. Pravděpodobně ručně, pouze za pomoci grafů v Excelu.
Na základě našich zjištění a statistik nyní dokážeme Radkovi poradit s tím, jak by měl newslettery pro jeho e-shop se značkovou módou dělat, aby minimalizoval riziko neúspěchu a vyvaroval se chyb. Ty by ho mohly stát nejen čas, ale také peníze. Informace navíc využijeme pro další části marketingové strategie.
A přesně kvůli tomu provozujeme Mailhunt. Aby pomáhal začátečníkům i odborníkům s newslettery tak, aby se jim investice do něj několikanásobně vrátila. Neustále navíc pracujeme na nových funkcích.
Vyzkoušejte si prémiové funkce na 7 dní zdarma a získejte náskok v e-mailovém marketingu. V databázi najdete stovky webů z desítek různých kategorií.